Got a nasty habit called Rock'n'Roll

Carl Norén @ P3 Live Session, aka, Same same but different?

Posted in Music, Uncategorized by likeamixtape on oktober 18, 2010

Bella lockade i tisdags med mig till P3 Live Session. Trots min hatkärlek till public service så kunde jag inte låta bli när Carl Norén stod på menyn.

27 åriga Carl Norén, lillebror till Mando Diaos Gustav Norén, och en av huvudpersonerna i bandet Sugarplum Fairy har hittills haft en imponerande musikkarriär.

Nya skivan är enligt honom själv inspirerad av ”mörkret och natten” och många sömlösa kvällar har ägnats åt musikskapande.

Låtarna han presenterar under kvällen är bra, men några ger mig lite Déjà vu känsla.

Samma intro, don´t ya think?
Carl Norén – The Anger Weeping Willows – Blue and Alone

Och, eh, samma allt?
Carl Norén – That´s The Way I Like It The Strokes – Someday

Han är duktig, men jag kunde inte låta bli att för mig själv nynna ”Copycat, copycat, copy copy copy everyone else”…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hanna said, on oktober 20, 2010 at 5:57 e m

    Får jag fråga vad för kod du har för att bara få musiken och inte själva videon? Hade någon som jag försökte med men det gick inte och har inte sett någon ha det på wordpress förrän nu så hade gett upp. Skulle bli jätteglad om jag fick reda på hur man gör 🙂

  2. likeamixtape said, on oktober 21, 2010 at 9:44 f m

    Haha, know the feeling, surfade cyberspace ett bra tag innan jag snubblade över det! 🙂
    Du lägger in koden som vanligt (add video och youtubelänken) sen lägger du i slutet av adressen till: &h=25.
    25 är höjden för att bara få med ”menyraden”.
    Tex: http://www.youtube.com/watch?v=HVGnOwRT8WA&h=25
    Vill du ändra bredden så skriver du &w=den bredd du vill ha. Superenkelt när man lärt sig!

    Btw, Kite = riktigt bra! 🙂


Lämna en kommentar